1.2.11

Solucionari de la Substitució Pronominal

Exercici 1:
Ahir es va espatllar la rentadora. Vaig avisa el tècnic perquè vingués a mirar-la i em va dir que no sabia quan podria passar. Finalment ha vingut i m’ha dit que no podrà arreglar-la que és massa vella i que he de canviar-la. Però si només fa quatre anys que vaig comprar-la!

Ahir es va espatllar el ventilador. Vaig avisar el tècnic perquè vingués a mirar-lo i em va dir que no sabia quan podria passar. Finalment ha vingut i m’ha dit que no podrà arreglar-lo que és massa vell i que he de canviar-lo. Però si només fa quatre anys que vaig comprar-lo!


Exercici 2:
1.- La pilota, no tinc prou traça per xutar-la.
2.- El pany, no tinc prou traça per arreglar-lo.
3.- Els mitjons, no tinc prou traça per cosir-los.
4.- De bunyols, no tinc prou traça per fregir-ne.
5.- Això, no tinc prou traça per acabar-ho.

1.- El sol, fa massa calor per prendre’l.
2.- De refrescos, fa massa calor per prendre’n.
3.- L’exposició, fa massa calor per veure-la.
4.- Els paraigües, fa massa calor per estendre’ls.
5.- Tot allò, fa massa calor per veure-ho.


Exercici 3:
1.- Va perdre les claus, però ja va trobar-les.
2.- Es van espatllar els frens del cotxe, però ja vaig arreglar-los.
3.- Es va fondre la bombeta, però ja vaig canviar-la.
4.- Es va foradar el tub d’escapament, però ja vaig reparar-lo.
5.- Es van trencar els vidres, però ja vaig canviar-los.
6.- Es va embrutar el seient, però ja vaig netejar-lo.
7.- Es van deixar els llums encesos, però ja vaig apagar-los.
8.- Em van caducar les targetes, però ja vaig renovar-les.


Exercici 4:
1.- Està bé aquest telèfon. On vas comprar-lo?
2.- M’interessen aquests discos. D’on vau treure’ls?
3.- Van portar els electrodomèstics a casa seva i van enviar-li el mateix dia la factura.
4.- Al mateix operari, vol demanar-li que vingui a arreglar l’estufa.
5.- Arreglar l’aire condicionat, no vam aconseguir-ho, després de provar-ho tota la tarda.
6.- Si volem penjar el llum, primer hem de treure’l de la capsa.
7.- Instal·lem l’extractor o voleu deixar-ho per demà?
8.- Els mobles, van haver de moure’ls per poder arreglar l’interruptor.